Alt efter hvilken slags arrangement du skal afholde, gælder der forskellige regler.
Nogle arrangementer kræver slet ikke, at du kontakter os - andre arrangementer kræver, at du sender en ansøgning.
Hvordan skal jeg melde mit arrangement?
Reglerne for, hvordan og hvornår du skal anmelde eller søge om tilladelse til dit arrangement med overnatning skifter fra tid til anden. Du finder de aktuelle krav til tilladelsen i vejledningen fra Byggesagsreglementet.
Find den nyeste vejledning på bygningsreglementets hjemmeside
Vær særligt opmærksom på, hvordan vejledningen beskriver, at du skal melde dit arrangement til kommunen.
Sådan søger du tilladelse
Den type arrangement, du skal afholde, bestemmer, hvordan og hvornår du skal søge tilladels.
Følg vejledningen på bygningsreglementets hjemmeside
Send din ansøgning
Indsend din ansøgning via portalen Byg & Miljø
Frister
Her finder du generelle frister, men tjek altid vejledningen for de nyeste frister:
- Anmeldelse af arrangement, minimum 14 dage før arrangementet afholdes.
- Godkendelse af div. Materiale, minimum 10-12 uger før arrangementet afholdes.
- Ansøgning om byggetilladelse følger alm. Sagsbehandling med en forventet behandlingstid på 10-12 uger fra der modtages kvittering på fyldestgørende ansøgning.
Husk at sende fuldmagt med
Ved midlertidige arrangementer, der kræver godkendelse af kommunen, skal du også indhente og medsende fuldmagt fra ejendomsejer, hvis du ikke selv ejer ejendommen, hvor arrangementet skal afholdes. Dette gælder også ved brug af kommunens ejendomme og arealer.
Har du spørgsmål?
Skriv til os i byggesagsafdelingen: