Du er her

Borgerrådgiver

Borgerrådgiveren kan f.eks. hjælpe dig, hvis du har svært ved at navigere i det kommunale system eller har en sag, der ikke er gået som forventet.

Borgerrådgiverfunktionen er administrativt placeret i vores juridiske sekretariat, som ikke er en del af den daglige sagsbehandling og dermed er uafhængig af de forskellige fagcentre.

Det juridiske sekretariat består af tre medarbejdere, som alle er klædt på til at rådgive inden for hver deres områder.

Værd at vide om borgerrådgiverfunktionen

Fold alle ud
  • Hvordan kontakter jeg en borgerrådgiver?

    Du kan kontakte os på flere måder. Du kan:

    Borgerrådgiveren sidder fysisk placeret på rådhuset i Store Heddinge.

  • Hvad kan borgerrådgiveren hjælpe mig med?

    Borgerrådgiveren kan:

    • hjælpe med at finde vej i den kommunale organisation
    • hjælpe dig med at forstå afgørelser, breve osv. 
    • vejlede dig i, hvordan du kan klage over en afgørelse

    Herudover arbejder rådgivningsfunktionen også internt i kommunen, ved at rådgive de forskellige fagcentre om god sagsbehandling.

  • Hvad kan borgerrådgiveren IKKE hjælpe mig med?

    Borgerrådgiveren kan IKKE:

    • ændre på indholdet af en afgørelse
    • behandle klager over det serviceniveau, der er besluttet politisk
    • behandle klager over medarbejdere i kommunen
    Herudover behandler rådgiveren ikke klager, som er, eller vil blive, indbragt for det kommunale tilsyn, domstolene eller Folketingets Ombudsmand.
  • Hvad koster det?

    Det er gratis at bruge borgerrådgiverfunktionen.

Sidst opdateret

05.09.2018